Turn signals

Mlazarus

Active member
I pulled the stock turn signals off. In the rear I went with NRC but in lieu of using the NRC license plate mount, I'm trying a rear license on the stock arm. I'm not sure how I feel about it yet. I really like the construction of the arm, but found it way to busy and visually out of balance with the lights, mud guard, etcetera. As for the front, I'm undecided. Right now it's sans lights. May stay that way...0421211645~2.jpg0421211645a~2.jpg
 

Mlazarus

Active member
no indicators on the front of the bike at all? sounds rather risky in terms of being seen.
I agree. Needlessly risky. I installed the NRC 360 signals, but when I turned the bike off, the lights stayed on. Causing me concerns about draining the battery.
 

K9F

Well-known member
Indeed! Exactly what Max said. Do yourself a huge favor and buy a simple load equalizer with clear and concise instructions like the one below. There are issues with certain plug and play modules available (particularly on the Scout) as they will work on export models but not USA spec as the wiring can be different. Kellermann iLAsh modules for example that are produced outside the USA. Or buy a 'home grown' module if available?

IMG_1448.jpg
 

Studi FTR 1200 S

New member
Ich mochte meine erste Lösung, bei der ich die Scheinwerferschrauben zur Befestigung der Blinker verwendete:
[GALERIE = Medien, 116] [/ GALERIE]

Jetzt habe ich mich für Balkenendindikatoren entschieden:

View attachment 3198
Hallo Obiratus, Hatte mit genannten Blinkern schon mal Probleme mit den Uniformierten! Hatte hinten auch noch Blinker von Kellermann und angeblich sieht man von hinten zwei Blinker die in die selbe Richtung zeigen und dies sei irritiernd und verboten. Musste auf der MFK antanzen und die Lenkerblinker nach hinten abdecken damit die Betriebserlaubnis nicht erlischt.
 

Obiratus

Member
Hallo Obiratus, Hatte mit genannten Blinkern schon mal Probleme mit den Uniformierten! Hatte hinten auch noch Blinker von Kellermann und angeblich sieht man von hinten zwei Blinker die in die selbe Richtung zeigen und dies sei irritiernd und verboten. Musste auf der MFK antanzen und die Lenkerblinker nach hinten abdecken damit die Betriebserlaubnis nicht erlischt.
Ja ich weiss von dem Problem. Ist wiedermal typisch Schweiz... Ich habe hinten die Blinker von Wunderkind und die müssen weg, weil ich die Gepäckbrücke installieren möchte. War auch der Hauptgrund, warum ich die Lenkerendblinker montiert habe. Als Notlösung sind die Lenkerendblinker nach hinten momentan auch abgedeckt.
 
Top